image Ga jij ‘content’ het najaar in?!

2020 – meer zicht

Het jaar 2020 is begonnen. Mooi getal, 2020, 20-20. Het deed mij direct denken aan een uitspraak die ik jaren geleden heb gehoord, in het Engels, dat je als piloot hele goede ogen moet hebben: “20-20 vision”. Ik zat in de brugklas en had net mijn eerste bril gekregen. Weer een potentieel beroep dat ik van mijn ellenlang lijst kon afstrepen.

Toen ik hier aan dacht als thema voor dit jaar, ben ik het eens gaan opzoeken. En wat blijkt, 20-20 staat helemaal niet voor perfect zicht maar voor normaal zicht. Dat betekent zoveel als dat je de 8e regel op de kaart met letters bij de oogarts of opticien/optometrist, zonder hulpmiddelen kunt lezen. Daarnaast blijkt ook nog dat je helemaal geen perfecte ogen hoeft te hebben als piloot. Met lenzen, bril of lasercorrectie kan het ook nog.

Nadat ik de gedachte aan nieuwe carrière als piloot had losgelaten, leek het mij nog steeds een mooi thema voor 2020 en voor een nieuwe creactivatie. ZICHT is namelijk een heel breed begrip, afgezien nog van de vervoegingen (inzicht, uitzicht, enz.). Er zijn verschillende gezegden en spreekwoorden mee. Bijvoorbeeld “in het zicht van de haven schipbreuk lijden” of “iets op zicht ontvangen”.

Waar denk jij allemaal aan bij het woord ZICHT? En hoe vertaal je dat naar beeld? Hoe kun je dit als metafoor gebruiken voor je eigen bedrijf, voor jezelf? Laat je creativiteit erop los en doe mee aan de 10-daagse fotochallenge op Instagram. Gebruik bij je foto’s de hashtag #creactivaties2020 en laat je inspireren door andere deelnemers.

Leave a Reply

Your email address will not be published.