Op hoeveel digitale nieuwsbrieven ben jij geabonneerd? En hoeveel lees je er daadwerkelijk? Of heb jij je na 1 of 2 mails al weer uitgeschreven?
De digitale nieuwsbrief is nog steeds één van de meest gewaardeerde middelen voor klantcommunicatie. Gewaardeerd zowel door de verzender (het bedrijf), maar vooral door de lezer (de –potentiële- klant)!
Ga eens na welke nieuwsbrieven jij het liefste leest en waarom. Veelal zijn dat mailings met een mengeling van informatie, handige tips, leuke weetjes en aanbiedingen.
De vorm, de inhoud, maar ook de frequentie van een nieuwsbrief bepalen veelal het succes. Te vaak (meerdere keren per week) wordt meestal niet zo gewaardeerd, tenzij je echt elke keer iets informatiefs te melden hebt. En alleen maar reclame en aanbiedingen in elke nieuwsbrief, kan ook tegen je werken. Een mooie mix werkt eigenlijk het beste.
Maar het kan ook flink misgaan. Vooral als een bedrijf niet goed de wettelijke regels kent en door de ontvangers wordt aangemeld bij Spamklacht.nl Dat kan zelfs een behoorlijke boete opleveren.
Wist je dat in elke nieuwsbrief die je verstuurd, een duidelijke en directe mogelijkheid moet staan voor lezers om zich uit te schrijven?!
Of je het nu in een speciaal nieuwsbrief-programma maakt of gewoon via je email-programma (bijv. Outlook) verstuurd.
De nieuwsbrieven die ik graag lees zijn o.a. die van Marie Forleo en van Lifehacking. Of, op meer persoonlijk vlak, die van Flavourites.
Welke nieuwsbrieven lees jij altijd met veel plezier, zodra die in je inbox ‘vallen’? Wij zijn benieuwd naar jouw tips!
Zelf aan de slag met het handige (gratis) online programma Mailchimp, dan is de ZOmerschool workshop die ik voor Zij Onderneemt geeft misschien wat voor jou.
Leave a Reply